Wednesday, February 18, 2015

5 Shades of Grey


No one can have managed to avoid hearing about the weeks big subject of debate - 50 Shades of Grey. What I have heard about the movie is that it glorifies domestic abuse, but I can't really express any opinoin since I haven't personally read the book(s) nor seen the movie. But let's move on to what this blog really is about - nail polish, yay! OPI recently released a collection inspired by the movie, you can find swatches over at my favourite swatcher The Polish Aholic, great as always. I don't own any of those pretty new polishes, but what I do have is some grey polishes of different shades, which I have picked out here.


So this time I have used five grey/silver polishes of different shades (hence the name of this post, I thought I was really clever there) which I have combined in a ombre manicure with a kind of braided accent nail, using striping tape. This made me realize two things; firstly, I love grey polishes and I think they really suit me, and secondly, they are damn hard to photograph, haha. What are your opinion on grey nail polishes? (and the book/movie, if somebody has read/seen it?)


Nail polishes: (darkest - lightest)
China Glaze Stone Cold
Caviar Nails from Swedish magazine Veckorevyn
Nordic Cap of Sweden NP26
Collection 2000 Star Dust
Depend 250


9 comments:

  1. Fint! Grått är alltid snyggt!
    Om boken/filmen så hör jag till anti-sidan. Det är inget fel att skriva om våldtäkt och dåliga förhållanden, men jag tycker det är fel när en författare skönmålar det som det normala. Då fick jag det sagt också.. haha mvh gnällig ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inte alls gnällig, det är viktigt att diskutera sådana ämnen och stå för sina åsikter! Jag tror nästan att jag måste läsa boken själv, för just nu vet jag för lite för att riktigt kunna kritisera boken, men jag står redan nu på anti-sidan jag med ;) och tack förresten!

      Delete
  2. Sååå oerhört snyggt. Gillar det massor! :-) Jag gillar både böckerna och filmen, en härlig kärlekshistoria.

    ReplyDelete
  3. Jättefint! Gillar grått, tycker oftast grå lack är väldigt fina :) Har varken läst böckerna eller sett filmerna, men de intresserar mig inte något särskilt. Har hört att böckerna är väldigt dåligt skrivna, och själva historien intresserar mig inte heller då jag inte är något desto större fan av kärleksdraman över huvud taget. Men om de ger upphov till fina grå lack och manikyrer så är det helt okej! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, nä men eller hur! Jag har också har hört talas om att de är dåligt skrivna, och har även sett några exempel på Tumblr. Tror ändå att jag ska försöka mig på i alla fall en del av första boken så att jag också kan delta i debatten på riktigt :) och tack, grå är en underskattad färg!

      Delete
  4. snygga lack!!!böckerna är så himla bra!!!men filmen har jag inte sett än!!!=)

    ReplyDelete